De Dag van het Mecenaat: Jonge culturele bezoekers vinden & binden

Op donderdag 21 maart vindt de tweede Dag van het Mecenaat plaats in Amsterdam, NL. Het centrale thema dit jaar is Jonge bezoekers & donateurs. Focus ligt op het actuele vraagstuk: hoe bereikt uw kunstorganisatie nieuwe publieksgroepen?  Het complete programma kunt u vinden op www.dagvanhetmecenaat.nl. Aanmelden kan daar via het contactformulier of via info@ReneeSteenbergen.com.

De Dag van het Mecenaat: Jonge culturele bezoekers vinden & binden

Op donderdag 21 maart vindt de tweede Dag van het Mecenaat plaats in Amsterdam, NL. Het centrale thema dit jaar is Jonge bezoekers & donateurs. Focus ligt op het actuele vraagstuk: hoe bereikt uw kunstorganisatie nieuwe publieksgroepen?
 
Directeur Publiekszaken van het Van Gogh Museum Milou Halbesma spreekt over het bereiken van etnische jongeren & first time visitors, evenals het Cultureel Jongeren Paspoort. Het tweede subthema is: hoe bind je jonge donateurs? Crowdfunding platform voordekunst deelt zijn analyse van motieven van jonge mecenassen, terwijl Sanquin laat zien hoe het met inzet van een computergame jonge bloeddonoren wierf; hoe gaan zij die vasthouden?

Het laatste thema is een heet hangijzer in de sector: kortingen op entreekaarten. Waarom wel of niet doen, hoe zet je ze in en wat levert het op? Muziekcentrum TivoliVredenburg en Jongerenvereniging Entrée van KCO/Concertgebouw delen openlijk hun ervaringen- ook de minder goede. En natuurlijk is er ruim tijd voor dialoog met u als geïnteresseerde en professional. 

Het complete programma kunt u vinden op www.dagvanhetmecenaat.nl

Aanmelden kan daar via het contactformulier of via info@ReneeSteenbergen.com.

Hans Lenders