We staan heel duidelijk achter onze non-profits. Letterlijk en figuurlijk. U ziet zelden onze naam. Dat is doelbewust. We werken tot meerdere eer en glorie van onze goede doelen. Daarbij is onze eigen profilering van ondergeschikt belang. U komt altijd op de eerste plaats. Onder de noemer geen woorden maar daden, volgt hierbij een summier overzicht van de belangrijkste verwezenlijkingen.

Het Atelier: de Kunst van Friendraising

Opnieuw een unieke opdracht. Sven Gatz, Vlaams minister van Cultuur, Jeugd, Media en Brussel wil de cultuursector stimuleren in de professionalisering van de fondsenwerving en doet daarvoor een beroep op Emolife. Na een succesvolle start in januari 2018 hebben 80 (socio-)culturele organisaties het eerst jaar inmiddels met succes afgesloten. In jaar 2 & 3 (2019/2020) gaat Emolife met tien organisaties aan de slag om fondsen te werven. De overige deelnemers kunnen meekijken in de keuken. Meer informatie via: hanslenders@emolife.be.

Maak van geven een kunst

Op 18 december is de campagne 'Maak van geven een kunst' met succes gelanceerd. Inmiddels hebben al zo'n veertig (socio-) culturele organisaties een campagnespot opgenomen. U kunt ze hier bekijken. Wilt u zelf een droom realiseren via aanvullende financiering ? Dat kan! De inschrijving loopt nog tot en met 28 februari. Op deze pagina vindt u alle informatie.

Komosie

Hoe begin je aan fondsenwerving wanneer je een koepel- of ledenorganisatie bent? Hoe vermijd je conflicten of misverstanden met je leden? Komosie, de koepel boven de alom gekende kringwinkels, energiesnoeiers en foodsavers, stelde zich dezelfde vraag. Emolife kwam met het antwoord. We trainden de trainers, profileerden mogelijke schenkers en schreven mee aan een partnerdossier. Wie Komosie is en wat ze doen ziet u op www.komosie.be (foto © Komosie).

200 jaar UGent project

200 jaar UGent

Een unieke opdracht: 200 jaar UGent. Zoeken, benaderen en aan boord brengen van de juiste partners. Dit alles in een kort tijdsbestek incl. opbouw prospectpool, bedenken partnerformules, verzorgen partnerdossiers, strategie uitwerken en verzorgen.

Meer info vind je op www.ugent.be/200/nl/partners.

Brugge Foundation project

Brugge Foundation

Begeleiden van de oprichting en het dagelijks beheer van de private stichting Brugge Foundation. Bedenken, uitwerken en realiseren van een internationale friendraisingstrategie met speciale aandacht voor legaten en grote gevers. Interne en externe vermarkting, branding, website met geefmodule, folders, flyers en banners, mailings, persdossiers en persconferenties, partnerdossiers, opendeurdagen, diepteprofielen voor major donors,...

Neem een kijkje op:
www.bruggefoundation.be

Centrum Zit Stil

Hoe overtuig je mensen om te geven voor een ‘drukke’ ziekte als ADHD? Centrum Zit Stil stelde ons de vraag. Ons antwoord? Door niet de ziekte te zien en wel de mensen, de vrienden en de mogelijkheden. Centrum Zit Stil helpt iedereen met ADHD vooruit in het leven. En wij hielpen hen vooruit door, aan de hand van uitgewerkte diepteprofielen, te tonen hoe je succesvol vrienden kan vinden en aan je binden. Het kennis- en expertisecentrum voor ADHD vindt u op www.zitstil.be (© foto Centrum Zit Stil).

Anima Eterna Brugge

We brengen de medewerkers van dit levend muzieklaboratorium tot net over de drempel van 21°-eeuwse friendraising. We doen vooronderzoek, analyseren, trainen en spelen een quatre-mains.

Want wie zo’n uitgebreid repertoire verkent, onderzoekt en naar het publiek brengt, verdient een steuntje in de rug. Zo helpen we Anima’s ziel te vereeuwigen en zorgen we mee voor blijvend innovatief onderzoek, frisse uitvoeringen, een transparant klankbeeld, pakkende concerten en aanstekelijk speelplezier. Meer info vindt u op www.animaeterna.be.

VUB Foundation project

VUB Foundation

Bedenken, uitwerken en realiseren van de algemene fundraisingsstrategie met special en capital campaign, incl. branding, website, folders, partnerdossiers, mailings, etc. 

Concreet project:
Watercampagne voor een vernieuwd zwembad: website

Duchenne Heroes project

Duchenne Heroes

Topevent bedacht door Bert Cocu en Kees van Maren. Duchenne Heroes wordt sinds 2006 gereden ten voordele van het onderzoek naar de ziekte van Duchenne. Het event is aan zijn 12de editie toe! 

Neem een kijkje op:
www.duchenneheroes.nl

AAP

Animal Assisted Projects, AAP in het kort, wilde weten hoe ze de fondsen voor hun nieuwe projecten konden werven. We hielpen hen met de theoretische onderbouwing, toonden hoe je een major donorprogramma start en hielpen de eerste stappen zetten. Zo maken ze bij AAP nog meer mensen gelukkig dan ze al deden. AAP is een beestig leuke vereniging die mensen dichter bij elkaar brengt. Zie hoe ze dat bij AAP doen op www.aapvzw.be (foto © AAP vzw).

Mercy Ships

Bij de zoektocht naar fondsen voor het nieuwe ziekenhuisschip vroeg Mercy Ships ons een haalbaarheidsstudie uit te voeren.

Ronde van 11 project

11.11.11

Voor de koepelorganisatie 11.11.11 organiseerden we de Ronde van 11. Ter promotie van het fietsevent, bedachten en realiseerden we een flashmob die al ruim 1.300.000 bekeken werd. 

Bekijk het filmpje hier.

Cultuurloket – winterschool

De deelnemers aan de Winterschool van Cultuurloket komen uit alle hoeken van het cultuurveld. Het zakelijke aanspreekpunt voor de cultuursector begrijpt het belang van aanvullende financiering. En wij boden hen een inleiding op maat aan: ‘Iedereen Friendraiser voor cultuurmakers’. Tijdens één namiddagsessie kregen ze de nieuwste inzichten aangeboden. Meer informatie over de winter- en zomerschool vindt u op www.kunstenloket.be (foto ©Cultuurloket).

Vriend voor het Leven project

Vriend voor het Leven

Bedenken, uitwerken en realiseren van de algemene fundraisingsstrategie, incl. branding, website, folders en affiches, schenkersmagazine, mailings , persdossiers en persconferenties, partnerdossiers, expostand, reclamefilmpje, naamkaartjes,… voor verschillende afdelingen binnen UZ Brussel, namelijk Vriend voor het Leven: zie ook www.vriendvoorhetleven.be

Tour for Life project

Tour for Life

Emolife Nederland bedacht het concept van Tour for Life en is er nog steeds eigenaar van. Alles, van branding, bouw van de website tot keuze van de route en daadwerkelijk organiseren is in handen van onze Nederlandse collega’s. 

Neem een kijkje op:
www.tourforlife.nl

Liga voor Mensenrechten

Mensenrechten houden ons vrij en veilig; dat is duidelijk. Minder duidelijk was hoe je de zorg voor mensenrechten vertaalt in een fondsenwervende strategie en tactiek. En dus gingen we met de Liga voor Mensenrechten op stap. Van de eerste pasjes over een case statement schrijven tot een strategie ontwikkelen, een driejarig plan ontwerpen, een fondsenwervende brief schrijven en een belactie ondernemen. De Liga voor Mensenrechten huist online op www.mensenrechten.be (© logo LvM).

Child Focus Run

Emolife organiseerde Child Focus Run van A tot Z: partnerships met bedrijven, fondsenwerving door deelnemers,ondersteuning van het productionele luik en de communicatie via verschillende kanalen.

Meer info op www.childfocusrun.be of op de Facebookpagina.

Licht en Liefde project

Licht en Liefde

Voor de realisatie van het Barones Bekaert Expertisecentrum vonden we de ontbrekende filantropen.

!DROPS

!DROPS bedenkt innovatieve oplossingen voor een snel veranderende wereld. En omdat goede ideeën uit grote dromen voortspruiten, zoekt !DROPS alternatieve financieringsbronnen. Wij ontwikkelden een vijfdelig stappenplan voor !DROPS. Tijdens een intense tweedaagse doorliepen we alle stadia van friendraising, tot en met de opmaak van een friendraisingstrategie. Ontdek wat !DROPS doet op www.idrops.org (foto © !DROPS).

Hart voor Research Aalst project

Hart voor Research Aalst

Voor het Hartcentrum van het OLV Ziekenhuis Aalst zetten we de fondswervende strategie op van A tot Z. De focus ligt op donors en erfenissen ter ondersteuning van onderwijs en onderzoek naar hart- en vaatziektes, gebundeld in de vzw Hart voor Research Aalst.

Meer info vindt u op www.hartvoorresearchaalst.be.

Senegal Classic project

Senegal Classic

Emolife België werkte de Senegal Classic uit, vertrekkend vanuit een haalbaarheidsonderzoek dat we voor Vredeseilanden uitvoerden. Na drie geslaagde edities van de Senegal Classic, een 7-daagse mountainbike tocht doorheen Senegal o.l.v. Filip Meirhaeghe ten voordele van Vredeseilanden, staat de non-profit nu op eigen benen.

Neem een kijkje op:
www.vredeseilandenclassics.be

Community Land Trust

Community Land Trust Brussels is op zoek naar sociale investeerders voor haar woonprojecten. Tijdens een tweedaagse training leerden we hen wat friendraising elke dag opnieuw kan betekenen. We hielpen hen investeerders te identificeren, toonden hoe communicatie en friendraising tweelingzusjes zijn en schreven mee aan het fondsenwervingsplan. Vooral: we hielpen hen op weg. Ontdek wat CLTB doet op www.cltb.be (© foto CLTB).

Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen

Emolife zorgt in aanloop naar de opening van het nieuwe museum voor duurzame partnerships met bedrijven, foundations en privémecenassen. Bedenken, uitwerken en realiseren van een lange termijn friendraisingstrategie, met speciale aandacht voor al wie een bijzonder hart voor Antwerpen heeft.

Oxfam Trailwalker project

Oxfam Trailwalker

We maakten in 2007 een haalbaarheidsonderzoek voor Oxfam Solidariteit waarin we onderzochten of het internationale format van de Oxfam Trailwalker ook succesvol kon zijn in België. In 2008 organiseerden we de eerste Oxfam Trailwalker in Eupen, een schot in de roos. Na 5 edities lieten we het event over aan de collega’s van Oxfam die intussen het klappen van de zweep kenden. 

Neem een kijkje op:
www.oxfamtrailwalker.be