Maak van geven een kunst

Ook u kan meedoen aan “Maak van geven een kunst”

39 organisaties gingen u al voor. Dankzij de steun van departement en kabinet Cultuur realiseert Emolife samen met productiehuis Clementine en tekenaar Redlobster de publiekscampagne rond geven voor (socio)culturele organisaties. De campagne bestaat uit een algemene spot met daaraan versmeed de droom en oproep van elke afzonderlijke organisatie. Beide spots lopen in elkaar over en duren ongeveer 1 minuut.

Elke organisatie kan haar gepersonaliseerde spot delen via de eigen communicatiekanalen. Achterliggende idee is dat u in fundraising begint met datgene wat al voor uw neus ligt. Iedere cultuurmaker heeft een publiek. Eerste opdracht is dat publiek erop te wijzen dat ze ook kunnen schenken aan u, hun geliefkoosde culturele of socioculturele organisatie. Daarmee planten we het zaadje van de bewustwording. “Geef om kunst, geef aan kunst” is daarbij de mantra. Gebruik: in uw eigen zaal, op uw website, via social media, via e-mail, op youtube, voor of na voorstellingen, op tv-schermen naast de balies, als intro bij lezingen, of waarom niet op opendeurdagen, mecenaatsdiners, persontmoetingen etc. Emolife zal u helpen om de spot zo efficiënt mogelijk te verspreiden.

Hoe?
De algemene spot is er al. Die kan u hier zien. De spot brengt een algemene intro over het belang van cultuur, de waarde en schoonheid ervan, de emoties, de band met het publiek, de discussies die niet uit de weg worden gegaan. En waarom het belangrijk is dat mensen geven om cultuur. Letterlijk en figuurlijk. Baseline is “Maak van geven een kunst”.

Daarna komt u aan de beurt. Dit gepersonaliseerde gedeelte is op maat geschreven van elke organisatie die meedoet. Emolife begeleidt u in het schrijven van uw pitch. U kiest zelf wie de pitch brengt. Friendraising is mensenwerk, u spreekt uw publiek aan. Rechtstreeks, in de camera, zonder toeters of bellen. Emolife coacht u om uw boodschap helder en aantrekkelijk te brengen.

Prijs?
We leveren dankzij de bijdrage van het departement deze service aan een bescheiden prijs, die maar een fractie bedraagt van wat u betaalt indien u deze tools zelf ontwikkelt. De prijs hangt af van uw omzetcijfers (incl. subsidies). Is uw gemiddelde omzet van de laatste 2 volledige boekjaren kleiner dan 350.000 euro, dan betaalt u 600 euro excl. BTW. Bij een gemiddelde omzet van de laatste 2 volledige boekjaren tussen 350.000 en 750.000 euro is uw eigen bijdrage 900 euro excl. BTW. Is uw gemiddelde omzet van de laatste 2 volledige boekjaren hoger dan 750.000 euro, betaalt u 1.200 euro excl. BTW voor uw spotje.

Timing?
We lanceerden het eerste gedeelte van de campagne eind 2018. Tweede fase, waarop u kan intekenen, loopt nu. Inschrijven kan u tot en met eind februari 2019. Opnamen vinden plaats in april.

Meer info bij:

Hans Lenders, tel. 0472 11 41 98, hanslenders@emolife.be

Gebruikersaccount

Primaire tabs

Inloggen op Het Atelier / Maak van geven een kunst

Hier kunt u inloggen voor het intranet van Het Atelier en de campagne 'Maak van geven een kunst'. Hier kunt u alle benodigde informatie vinden en uw eigen spot downloaden.

Bij vragen, neem contact op met Hans: hanslenders@emolife.be of +32 9 372 08 82.